FORON HOMES E
MULLERES OURO EN PANO
Artigo de:
Xesús Redondo Abuín
Dicir Gayoso, Seoane, Ponte, Piloto, Manuela Sánchez ou dicir
guerrilleiros e guerrilleiras de Galicia e de España é dicir dignidade nacional
e de clase; é dicir heroes de Galicia e de España; é dicir caídos pola
liberdade; que a transición non empeza nos Pactos da Moncloa; non señor: empeza
nestes homes e mulleres que deron canto eran e canto tiñan por pararlle os pés
ós liberticidas; si señor: a transición empeza en elas e en eles; e non
rematará ata que todas elas e todos eles non sexan enxugados e enxugadas das
tebras que os velan e os desvelan; urxe, pois, atopalas e atopalos e declaralos
e declaralas portadoras e portadores dos máis nobres valores da especie. Eles e
elas xa nada precisan. Pero a democracia pide a gritos cauterizar esa ferida.
Mentres non se cauterice esa ferida e mentres os torturadores Muñecas e Wil el
Niño campen ás súas anchas por aí, a democracia non poderá telas todas consigo.
E se así de claro é, así de claro debe dicirse.
Marcos Ana di, fártase de dicilo, que el non ten reproches
para ninguén. Coas que lle fixeron a el. E dío incluíndo adrede a todos
cantos vestiron a Galicia e a España de
crespón e de cera. Nin sequera ten reproches para os bárbaros que o emparedaron
a el 22 anos arreo. Di que nin para eses ten reproches el.
Eu, sen embargo, teño a certeza de que por imperativo de
profilaxe cívica, hai que telos. Porque o pavoroso onte, cóllase por onde se
colla, doe. El mesmo, con ser estoico como é, confesa sen adornos que chegou a
saberlle a patio o seu corazón. E non é para menos. 22 anos arreo preso non é
para menos. Para que o seu nobre corazón non lle houbese sabido a patio tería
que telo tido de ferro.
Si, está ben, está moi ben postular o non rancor. Cómo non.
Pero con un ollo posto no mañá e outro posto no onte e no antonte. Porque o que
pasou aquí onte e antonte foi que houbo un millón de mortos, medio millón de
exilios e tres millóns de presos e de presas. A transición esta de nunca acabar
custounos á infantería rasa un ollo da cara.
E o peor é que non está escrito en ningures hoxe por hoxe que
os mesmos de onte non volvan pensar que volver ás andadas lles pode saír outra
vez a prezo de ganga. Pode suceder. Ben se veu con Tejero o 23F e ben volveu
verse recentemente como un militar de alto rango gabou a figura do fundador de
Falanxe na propias barbas do Ministro Morenés sen que este dixese nin esta boca
é miña.
¡Ollo, pois, con eses militares e con eses ministros! Mirar
cara diante si. Claro que si. Reconciliación tamén. Claro que tamén. Pero non
quitándolle ollo ós que onte ensanguentaron os dereitos humanos, todos os
dereitos humanos, e fixeron que toda a friaxe do mundo se arremuiñase en
Galicia e en España por cunetas, fosas, sacas, tiros na caluga e fusilamentos
masivos sen sequera simulacro de xuízo rápido.
Foron 40 anos de barbarie. E detrás de cada barbaridade había
bárbaros e bárbaras. Ós que hai que reprocharlles as súas barbaridades. Eu digo
que non hai nada máis humano que reprochárllelo. Eu repróchollo. Repróchollo
porque a min as hostias dóenme como se mas metesen hoxe. Non e non, non me da a
gana de non ter reproches para o torturador Melitón Manzanas e para o bárbaro
Ministro Antonio de Uriol y Urquijo, que me perpetraron ambos en comandita en
1967 un ano de secuestro no escuro alboio dun cuartel militar sen sequera
instrución de causa. Non e non, non me da a gana de non ter reproches para o
bárbaro Comandante Angel Díaz Otero Arias, que me pegou un tiro a queimarroupa
o 15 de setembro de 1968 polo mero feito de opoñerme pacificamente a unha
estafa salarial perpetrada contra 33 traballadores pola empresa SATRA. Non e
non, non me da a gana de non ter reproches para esta democracia que se obstina
en manter sementados en ignotos barrancos a aqueles e aquelas que preferiron
morrer ergueitos a vivir coma gando. Memoria, señoras e señores, memoria.
E ós que din que máis vale non recordar o pasado porque nos
dous bandos houbo barbaridades, que as houbo, hai que recordarlles que as que
houbo no bando republicano foron en defensa da legalidade democrática e as que
houbo no bando dos sublevados foron contra toda lexitimidade. Os desaparecidos
e desaparecidas son unha afronta á especie. Urxe rescatar a todas elas e a
todos eles das mestas tebras que os denigran e nos denigran, aínda que non sexa
máis que para dicirlles: fostes e sodes homes e mulleres ouro en pano, grazas,
moitas grazas por todo, camaradas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario